Broodzakken moeten Picanol aan extra personeel helpen

HR-manager Els Thieren en woordvoerder Frederic Dryhoel.© TP
HR-manager Els Thieren en woordvoerder Frederic Dryhoel.© TP
Redactie KW

Het is druk in de Ieperse hoofdvestiging van de Picanol Group. De weefmachineproducent is met 1.500 medewerkers een van de grootste werkgevers in de streek en zoekt extra volk via allerlei kanalen. Zelfs op uw broodzak.

Met 25.000 broodzakken in Ieper en omstreken wil Picanol Group tientallen mensen rekruteren voor openstaande vacatures. “Het gaat vooral om allerlei technische profielen in elke afdeling van ons bedrijf. Naast arbeiders in de productie zoeken we bedienden binnen Sales, ICT en R&D”, zegt bedrijfswoordvoerder Frederic Dryhoel.

De broodzakken zijn slechts een van de vele promotiekanalen. “We gebruiken traditionele posters en flyers, polsen via eigen medewerkers en zetten meer in op sociale media. Door corona hebben we geen studenten meer op bezoek, dus dat kanaal is weggevallen. We deden enkele jaren geleden al eens een broodzakkenactie, maar niet op deze schaal. We zoeken allerlei manieren om onze zoektocht kenbaar te maken.”

Goed orderboek

Die zoektocht is een continu proces geworden. “Er is minder instroom in deze streek en West-Vlaanderen heeft een relatief lage werkloosheidsgraad. We werven niet aan voor volgende week, maar voor de komende maanden.”

En dat toont toch vertrouwen in de toekomst. “Ons orderboek is vandaag een stuk beter dan een jaar geleden”, bevestigt Frederic Dryhoel. “Wij volgen de algemene trend in de Europese machinebouw. De vooruitzichten zijn iets beter. We geven meer details wanneer we communiceren over de jaarcijfers.” (Thijs Pattyn)

Info: www.werkenbijpicanolgroup.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier