Belgian Family Brewers treedt op de voorgrond met campagne rond Belgische speciaalbieren

Redactie KW

21 Belgische familiebrouwerijen, waaronder ook 7 West-Vlaamse brouwerijen, maken deel uit van de vzw Belgian Family Brewers. Op 21 juli lanceren ze een campagne rond de Belgische speciaalbieren.

Het Belgische speciaalbier staat wereldwijd bekend om zijn unieke en rijke smaakpallet, karakter en hoogstaande kwaliteit. 165 bieren dragen vandaag het Belgian Family Brewers-label, een label dat staat voor een ongekend niveau van authenticiteit en vakmanschap.

Het is niet toevallig dat de campagne gelanceerd wordt op de nationale feestdag en ook nu de economische gevolgen van de coronacrisis en maatregelen daaromtrent zich in en rond de horeca enorm laten voelen.

“We willen met Belgian Family Brewers niet enkel een positief signaal geven met deze campagne, maar ook de lokale productie en ons unieke vakmanschap in de verf zetten”, zegt voorzitter Philippe Moortgat. “Het Belgische speciaalbier is dankzij de diversiteit in het smaakpallet, de traditie en het vakmanschap van de familiale brouwerijen uniek in de wereld. Het heeft door de ongeëvenaarde passie die erachter schuilgaat al meerdere oorlogen overleefd en zal daardoor ook deze crisis te boven komen.

“Natuurlijk hebben de maatregelen rond en tegen de verspreiding van het coronavirus een enorme impact op onze sector en de horeca in het algemeen, maar dankzij het vertrouwen van de consument in de kwaliteit en authenticiteit van onze producten, hebben wij vertrouwen in de toekomst van het Belgische speciaalbier en die van de Belgische familiebrouwerijen”, besluit Philippe Moortgat.

Belgian Family Brewers treedt op de voorgrond met campagne rond Belgische speciaalbieren

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier