De campagne 'Zet de Stap' van POM West-Vlaanderen, de provinciale ontwikkelingsmaatschappij, wil op die manier de drempel verlagen voor wie een onderneming wil beginnen en de starter ook steunen om een netwerk uit te bouwen.
...

De campagne 'Zet de Stap' van POM West-Vlaanderen, de provinciale ontwikkelingsmaatschappij, wil op die manier de drempel verlagen voor wie een onderneming wil beginnen en de starter ook steunen om een netwerk uit te bouwen.Voor deze 'supporterscampagne' trekken Michèle Sioen - voorzitter van de Vereniging van Belgische Ondernemingen (VBO) én leidende dame van Sioen Industries - , Steve Van den Kerkhof - ceo van Plopsa Group-, filmregisseur Jan Verheyen en meester-chocolatier Dominique Persoone een supporterssjaal aan en moedigen ze kandidaat-starters en starters met raad aan. De supporterssjaal is vooral een digitale sjaal waarmee de starters op een Facebookaccount een hele schare supporters kunnen verzamelen. PeptalksessieMaar er is meer. Zo'n starter kan ook een peptalk-sessie winnen van één van de vier 'bekende ondernemers'. Via de website van de campagne kunnen zij zich kandidaat stellen voor zo'n sessie. De campagne zelf is het resultaat van jonge starters. Via een zogenoemde creatieve link zijn drie mensen van drie startende bedrijven op vraag van de POM gaan samenzitten om de campagne uit te werken. Het zijn Mary Proud, Bliksem Schrijfbureau en Uruku. Beter dan subsidies"Beter dan subsidies uitdelen is wat wij als POM doen," legde gedeputeerde en POM-voorzitter Jean de Bethune uit bij de voorstelling van de campagne. "We geven die startende bedrijven een opdracht, ze moeten daarvoor gaan samenwerken, ze krijgen zo de kans om hun netwerk uit te bouwen en via de opdracht voeden ze ook hun portfolio."Info op www.zetdestap.be