Selectair Vancouillie Travelverkozen tot ambassadeur van Blankenberge

wk
wk
Wim Kerkhof
Wim Kerkhof Medewerker KW

Selectair Vancouillie Travel uit Blankenberge werd door de klanten verkozen tot plaatselijk ambassadeur van ‘Ik koop lokaal bij een winkelier van hier’. “Onze persoonlijke aanpak spreekt aan”, zegt Bo Speybrouck.

Voor de derde keer ging Ondernemerscentra West-Vlaanderen met de campagne ‘Ik koop lokaal bij een winkelier van hier’ op zoek naar ambassadeurs. Meer dan vierhonderd handelaars registreerden zich via www.ikkooplokaal.be om het gezicht te worden van deze campagne en consumenten mee bewust te maken van het belang van lokaal kopen.

“Bij ons is de persoonlijke aanpak heel belangrijk, en blijkbaar spreekt dat de mensen wel aan. We vragen zoveel mogelijk door om hun persoonlijke wensen te weten te komen: willen ze op hun vakantiebestemming een kamer aan de zonnige kant van het hotel, hebben ze graag een kamer met zeezicht? Als er iemand jarig is, zorgen we voor een kleine attentie op de kamer. Op die manier proberen we de mensen echt een vakantie op maat te geven, en dat zit dus ook in kleine dingen”, zegt Bo Speybrouck (33) van Selectair Vancouillie Travel, dat door de klanten tot ambassadeur voor Blankenberge werd verkozen.

Zware klappen

“Ik zie dit als een opsteker voor de hele reissector, die door corona zware klappen kreeg. Ondertussen draaien we hier nog altijd maar zo’n dertig procent van onze normale omzet. De mensen kijken de kat voorlopig nog een beetje uit de boom omdat de kleurcodes elke week veranderen. Wat we de laatste tijd wel zien, is dat de last minute vakanties het niet slecht doen. Ofwel willen de mensen volgende week vertrekken, ofwel boeken ze nu al voor volgende winter.” Bo is overigens zelf een fervente reizigster. “Het helpt ook wel dat ik al redelijk wat van de wereld gezien heb”, glimlacht ze. “Maar waar ik nu vooral naar uitkijk, is om onze ‘Ik koop lokaal’-titel samen met de klant te kunnen vieren. Volgend jaar vieren we trouwens ook ons twintigjarig bestaan.”

Tussen 26 april en 25 mei kon het grote publiek stemmen op zijn favoriete winkelier. Hierdoor maakten ze kans op een weekendarrangement of een cadeaucheque van de deelnemende steden en gemeenten. Stemmen verliep via de website www.ikkooplokaal.be. Uiteindelijk gaven meer dan 35.000 mensen hun voorkeur door.