Poco Loco in Roeselare bouwt nieuwe productiehal van 45 miljoen euro

Directeur Rogier Verkarre aan Poco Loco, binnenkort komt er een volledig nieuwe productiehal.©STEFAAN BEEL Stefaan Beel
Directeur Rogier Verkarre aan Poco Loco, binnenkort komt er een volledig nieuwe productiehal.©STEFAAN BEEL Stefaan Beel
Koen Kerkaert
Koen Kerkaert Medewerker KW

Na de recente investering in het rood-witte hoogbouwmagazijn plant Snack Poco Loco met project Chronos een nieuwe investering van 45 miljoen in een bijkomende productiefaciliteit voor tortilla-chips in Roeselare. Graag zouden ze in het tweede kwartaal van 2022 in productie zijn.

Sinds 2010 maakt Poco Loco deel uit van Paulig. Deze Finse familiale groep is actief in 13 landen en omarmt verschillende voedingsbedrijven die samen goed zijn voor meer dan 2000 medewerkers en een totale jaaromzet van 950 miljoen euro. Snacks Poco Loco zelf mag rekenen op ongeveer 700 medewerkers en een jaaromzet van meer dan 267 miljoen euro. Hun hoofdzetel blijft in de Rumbeekse Gravier. Vandaag produceert Snacks Poco Loco tortilla-chips en taco’s op 21 productielijnen. Met deze investering wil het bedrijf zijn positie van marktleider in tex-mex in Europa versterken en zijn innovatiemogelijkheden vergroten.

Project Chronos

“Deze derde fabriek in Roeselare komt naast de bestaande productiesite en het hoogbouwmagazijn in de Pildersweg. “Als alles volgens plan verloopt, zou de productie in de nieuwe fabriek in het voorjaar van 2022 van start gaan”, zegt Rogier Verkarre, director bij Poco Loco. “Er komen drie nieuwe productielijnen enkel voor Flour-Tortillas. Deze investering van 45 miljoen is erg belangrijk voor Poco Loco en voor de regio Roeselare.” Het is de grootste investering ooit van Paulig buiten Finland. “Dankzij deze extra productiehal van 14,5 meter hoog, zullen we zestig à zeventig nieuwe jobs creëren, blijven we investeren om een betrouwbare partner te zijn voor onze klanten en verzekeren we in de toekomst een continue aanvoer van tortilla wraps in een groeiende mark. Via een brug zal er automatisch transport zijn tussen de productiesites wat het aantal transportbewegingen beperkt. Voor het personeel wordt parking 4 uitgebreid en er komt er extra fietsenstalling.”

De impact op het omgevingsverkeer zal relatief beperkt zijn. Misschien worden op korte termijn eventueel pendelfietsen gepromoot en duiden ze een mobiliteitscoördinator aan. Zowel voor geurhinder – er worden geen friteuses gebruikt – of geluidshinder zijn voorlopig geen bijkomende maatregelen nodig”, zegt Ann Tops van het advies en studiebureau BovaEnviro+.

Het openbaar onderzoek loopt van 4 februari tot 5 maart.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier