Olivia Couvreur genomineerd voor Belofte bij Womed Award

Olivia Couvreur van Cara Rosa.© gf
Olivia Couvreur van Cara Rosa.© gf
Mieke Verhelle

Elk jaar reikt Markant de Womed Award uit voor inspirerende vrouwelijke ondernemers. Bij de vier finalistes zit dit jaar geen enkele West-Vlaming. Bij de ‘Beloftes’ is Olivia Couvreur uit Hulste genomineerd. Met Cara Rosa heeft ze haar eigen schoenenmerk uit de grond gestampt.

“Met Cara Rosa hebben we een nieuw schoenenlabel voor actieve stadsvrouwen gelanceerd dat comfort en elegantie combineert. Dankzij de integratie van comfortabele sneakerzolen in een elegante schoen met een maximale hakhoogte van 5 cm kunnen we het beste van twee werelden bieden en iedereen laten genieten van “la dolce vita””, staat te lezen op de site van Womed bij Olivia Couvreur.

Olivia Couvreur groeide op in Hulste. In Gent en Leuven studeerde ze Toegepaste Economische Wetenschappen en in Londen deed ze een Summer School aan de School of Economics and Political Science. Verder liep ze stages bij Natan en L’Oréal en werkte bij Good-on-Heels, Elle Magazine en bij Tod’s in Italië.

Comfortabel

Ze verhuise ook een tijdje naar San Mauro Pascoli in Italië om er de opleiding ‘Footwear designer and pattern-maker’ te volgen aan Cercal. “San Mauro Pascoli is de thuisstad van ‘s werelds bekendste schoenenbedrijven zoals Sergio Rossi, Giuseppe Zanotti en Baldinini. Tijdens de opleiding heb ik van a tot z geleerd om een paar schoenen te kunnen maken”, vertelde Olivia eerder al aan onze krant .

Met Cara Rosa lanceerde Olivia haar eigen schoenenmerk. “Aangezien ik zelf regelmatig naar de chiropractor moet voor mijn rug en dat vaak te wijten is aan de schoenen die ik draag, weet ik hoe belangrijk het is om te investeren in goede kwaliteitsvolle schoenen. Daarom wil ik in Italië schoenen produceren die met de grootste aandacht voor de schoenleest en met de hand zijn vervaardigd. Door alle tussenpersonen in het productie- en verkoopsproces uit te schakelen is het mogelijk om hoge kwaliteitsvolle schoenen aan te bieden aan een betaalbare “affordable luxury” prijs. Ik wil mij focussen op elegante, comfortabele vrouwenschoenen met een hakhoogte van maximum 5 cm die zowel overdag kunnen gedragen worden om naar het werk te gaan als ‘s avonds om op stap te gaan met vrienden.”

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

De naam van haar label kent zijn oorsprong bij Olivia’s oma. “Van mijn oma Rosa Dereuck heb ik mijn passie voor mode en voor schoenen geërfd. ‘Cara Rosa’ betekent ‘Lieve Rosa’ in het Italiaans.”

“Als kind probeerde ik kledingstukken te maken uit jutezakken en hield ik modeshows met de schoenen van mijn oma’s en buurvrouw. Mijn oma maakte vroeger bijna alle kleren voor mijn mama, mijn zus en ik. Het was zalig om zelf mee te kunnen beslissen hoe het eruit zou zien en om een uniek item te hebben dat niemand anders had.”

Intussen is Cara Rosa – wat begon als een eindwerk – sinds maart 2019 een volwaardig merk. Olivia ontwerpt de schoenen zelf en die worden gemaakt door twee familiebedrijven in Italië. In Kortrijk heeft ze intussen ook een eigen Cara Rosa winkel.

Bekijk hier het filmpje van haar nominatie voor ‘Belofte’ bij de Womed Award.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.