Na succes met kar lanceert IJsmaker webshop en afhaalsas

Yentl Cruyt met zijn mobiele ijscrèmewinkel: stilaan bekend in Ledegem.© Jan Stragier
Yentl Cruyt met zijn mobiele ijscrèmewinkel: stilaan bekend in Ledegem.© Jan Stragier
Bert Feys
Bert Feys Medewerker KW

Met Crème Cru richtte ambachtelijk ijsmaker Yentl Cruyt zich de voorbije jaren op de horeca. Door de coronacrisis besloot hij het over een andere boeg te gooien: de voorbije weken stond hij al met een ijscrèmekar aan de Ledegemse kerk, deze week startte hij ook een uitgebreide webshop met afhaalplek op. “Ik richt me nu ook op particulieren. Er was vraag naar.”

De 23-jarige Ledegemnaar begon met Crème Cru in 2017 en specialiseerde zich in ambachtelijk ijs en desserts. “Ik bracht ook veel pralines met een logo aan de man. We startten heel goed. We werden gevraagd op evenementen en heel wat horecazaken werden klant. Toen de coronacrisis begon en de horeca de deuren moest sluiten, werd het plots een pak rustiger.”

Yentl zocht naar alternatieven. “Aanvankelijk speelde ik met het idee om mijn ambachtelijk ijs te verkopen langs de Kezelbergroute, waar heel wat fietsers passeren. Uiteindelijk koos ik voor een ijscrèmekar bij de kerk van Ledegem. Ik ben daar enkele weken geleden begonnen en nu heb ik al de indruk dat heel wat Ledegemnaars weten dat ik daar bij goed weer in het weekend ijs verkoop. Ik hoop dat ik dat de komende maanden kan blijven doen.”

Yentl beschikt over een eigen atelier langs de Nijverheidslaan, in de Ledegemse industriezone. Ook daar ontdekte hij nieuwe mogelijkheden: “Ik kwam op het idee om er een afhaalsas te creëren, waar mensen hun desserts of ijs kunnen afhalen uit een diepvriezer.”

Met een code

De jonge ondernemer lanceerde deze week zijn eigen webshop www.cremecru-choccru.be. Snoepers kunnen via de website ambachtelijk ijs bestellen, maar ook voor gepersonaliseerde chocolade en pralines kan men er terecht. “Ik merk dat het enthousiasme rond de gepersonaliseerde chocolade groot is.” Na online besteld te hebben, krijgt de klant een code toegestuurd waarmee hij zich toegang tot het sas kan verschaffen. “Op die manier kunnen de mensen 24 uur op 24 en zeven dagen op zeven genieten van hun lekkernijen.”

Ondertussen blijft Yentl zich ook richten op zijn businessklanten zoals de horecazaken, bakkerijen en slagers. “Zij kunnen vanaf nu contact opnemen met Cru’Taste, de nieuwe naam voor ons groothandelkanaal. De website www.crutaste.be is binnenkort helemaal af.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier