ConXioN uit Deerlijk neemt Dendermonds ICT-bedrijf De Volder over

CEO van ConXioN Chris Debyser. © (Foto DRD)
Redactie KW

ConXioN zet haar groei verder met de overname van het ICT-bedrijf De Volder NV in Dendermonde. Behalve de West-Vlaamse vestigingen in Deerlijk en Waregem opereert ConXioN voortaan ook vanuit Oost-Vlaanderen. De bedrijven waren al geen onbekenden voor elkaar en De Volder gaat nu officieel op in ConXioN.

ConXioN, het ICT-bedrijf met vestigingen in Deerlijk en Waregem, neemt De Volder NV uit Dendermonde over, ook een gevestigde waarde in het ICT-landschap. ConXioN startte 25 jaar geleden als ICT-dienstverlener voor West-Vlaamse KMO’s. Ondertussen telt het bedrijf meer dan 100 werknemers en is het actief in West- en Oost-Vlaanderen, maar ook ver daarbuiten. Met de overname verwerft ConXioN haar eerste Oost-Vlaamse kantoor en vergroot het haar fysieke voetafdruk in Vlaanderen. Daarnaast versterkt het zo de gelederen met zes nieuwe collega’s.

Bredere en betere dienstverlening

De twee bedrijven werkten al vaak samen en zijn geen onbekenden. “Veel klanten van De Volder kennen ConXioN omdat wij reeds jarenlang ondersteunden in het aanbod, hoofdzakelijk op vlak van clouddiensten”, licht Chris Debyser, CEO van ConXioN, de overname toe. “Voor die klanten zal er niets veranderen, behalve dat ze nu kunnen rekenen op een nog breder aanbod en meer dan 100 experts. Ook onze klanten kunnen hiervan genieten en onze Oost-Vlaamse partners kunnen voortaan geholpen worden vanuit een uitvalsbasis dichterbij huis”.

Na de overname van Gi.Ko Office Solutions bvba in september 2020 is deze overname een volgende stap in het groeiverhaal. Na een grote stijging in zowel aantal werknemers als omzet in het uitdagende coronajaar 2020, mikt ConXioN-CEO Chris Debyser ook dit en volgend jaar op een sterke groei: “We willen het ‘immer besser’ doen, altijd beter. In periodes waarin werknemers afwisselend thuis en op kantoor werken, merken we dat de nood aan en vraag naar ICT-diensten blijven stijgen. We hebben de expertise in huis om klanten daarin te ondersteunen. Door te blijven groeien kunnen we dat ook proactief en future proof doen.” (DRD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier