Bedrijf actief in evenementsector opent online chocolaterie

© LO
Peter Van Herzeele
Peter Van Herzeele Medewerker KW

TheaTech, een Harelbeekse onderneming actief in de evenement- en theatersector, blijft niet bij de pakken zitten en breidt uit met Chocolaterie ‘Nibies’.

TheaTech werd vorig jaar nog benoemd als ‘meest spraakmakende onderneming van 2019’ door Unizo Leiekracht en is trouwe partner van Stad Kortrijk en Stad Harelbeke om evenementen te realiseren. Helaas zijn ook zij slachtoffer van de coronacrisis.

Zaakvoerder Alexander Ronsse liet nooit het hoofd hangen, al was dat niet evident. “Onze klanten kennen ons al jaren als een firma die heel veelzijdig inzetbaar is, gaande van techniek voor theater en evenementen, veiligheidsadvies en logistieke coördinatie voor grote stadshappenings, een evenementenbureau dat graag een andere invalshoek heeft dan vele anderen. Deze sterktes hebben we vanaf maart gelukkig kunnen blijven gebruiken en we hebben ons nog flexibeler ingezet”, zegt hij. “Maar de laatste weken stapelen door die tweede coronagolf de annuleringen van theatervoorstellingen zich op en grote en kleine evenementen werden afgelast. We zijn een zwaar getroffen sector.”

Alexander maakte samen met Tine Vandenberghe, die al meer dan vijf jaar meewerkt als eventmanager, van de coronanood een deugd. “Al jaren droom ik ervan ooit iets te kunnen doen met mijn chocolatier-diploma en iets te kunnen uitbouwen. Op zomervakantie in de bergen kwamen we tot een plan om onder TheaTech de chocolaterie op te starten. Intussen ben ik medevennoot geworden en is het echt een project die door ons beiden wordt behartigd”, vertelt Tine.

Ondernemer pur-sang

“Alexander is heel sterk om dingen gedaan te krijgen op korte termijn. In enkele weken tijd werd een deel van ons magazijn omgetoverd tot een chocolade-atelier dat best wel wat productie zal aankunnen. Ik zou veel voorzichtiger en kleiner beginnen, maar dan is het goed om een ondernemer pur-sang aan je zijde te hebben die je mee optilt tot een hoger niveau.”

Of een chocolaterie niet te ver ligt van het theater- en eventwezen? “Nee hoor, integendeel. Er zijn zoveel raakvlakken en telkens komen we er nog tegen. Bij theater en events gaat het over beleving, over creativiteit en om mensen persoonlijk te raken en hen een fijne tijd te bezorgen. We zijn beide freaks in perfecte afwerking, esthetiek en creativiteit. Dat geldt zowel voor onze nieuwe uitdaging als ons theater en events, waar we blijven op inzetten.”

Nibies wordt de naam van de chocolaterie. “De naam wil mensen ertoe aanzetten om traag te ‘nibbelen: traag knabbelen om te genieten van de chocolade.”

Kiezelsteen-praline

De chocolaterie zal (voorlopig) enkel online te vinden zijn maar levert wel chocolade-creaties aan huis. “We willen inzetten op de persoonlijke touch. Het is de bedoeling dat de mensen zelf een boodschap kunnen laten printen op hun doosje om zo hun vrienden of familie in deze afstandelijke tijden toch wat warmte te bezorgen.”

Net als in hun ander werk gaan ze vooral op zoek naar de speciale insteek. “We willen rock & roll in onze chocoladecreaties steken. Onze pralines lijken niet op de klassieke pralines die je bij de bakker vindt. De meest spraakmakende vorm is de kiezelsteen-praline waar je amper in durft te bijten”, vertellen ze. “Er wordt veel tijd gestoken in handwerk om de pralines een voor een te schilderen met cacaoboter en zo telkens unieke exemplaren te bezorgen. We willen mensen verrassen, het krijgen van een geschenk is al zo fijn, maar de persoonlijke boodschappen, de verrassende vormen, maakt dat mensen het zich nog lang zullen herinneren als ze een Nibies-doosje hebben ontvangen.”

TheaTech is te vinden op Facebook.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier