Het was de tweede keer dat OC West, een organisatie die ondernemerschap stimuleert, de verkiezing organiseerde. Op de website www.ikkooplokaal.be stemden ruim 18.000 mensen op hun favoriete winkelier en de 47 handel...

Het was de tweede keer dat OC West, een organisatie die ondernemerschap stimuleert, de verkiezing organiseerde. Op de website www.ikkooplokaal.be stemden ruim 18.000 mensen op hun favoriete winkelier en de 47 handelaars met de meeste voorkeurstemmen achter hun naam, kregen de titel van ambassadeur. Voor De Haan is dat dus bakkerij Bruut."We zijn trots op ons product en blij met de titel, die de kleine zelfstandige steunt. Zelf kopen wij ook altijd lokaal", zeggen Audrey Talloen en Jonas Van Maercke. Hun ambachtelijke bakkerij aan de Driftweg opende twee jaar geleden de deuren, en is nog altijd een succesverhaal. "We hebben trouwe klanten die graag alles te weten willen komen over onze bereidingen. Dat we zo actief zijn op Facebook en Instagram zal bij deze campagne ook wel hebben meegespeeld", aldus Audrey.Bakkerij Bruut nam ook deel aan de campagne 'Make Bread Great Again' van Bakkers voor Bakkers. "Omdat we sterk geloven in de samenwerking tussen de lokale handelaars. Wel jammer dat de gemeente niet meer doet om starters te ondersteunen", klinkt het. (WK)