Het vroegere Earth Explorer ging in 2012 dicht wegens onvoldoende rendabel.
Nu heeft de nieuwe eigenaar Blue Print Entertainement (Duitsland) er zo’n 1 miljoen euro in geïnvesteerd, waarbij gezorgd is om een bezoekje aan deze all weather-attractie een stuk aantrekkelijker te maken door het pleziergehalte naar een hoger peil te tillen. Onder meer met veel meer interactieve proeven, die niet enkel interessant zijn voor jong en oud, maar ook plezanter. De vier hoofdthema’s water, aarde, vuur en wind blijven behouden, zij het dan allemaal leuker verpakt.
Ruimtereisje
Er is alvast actie verzekerd met een ruimtereisje in de Apollo 3000-simulator en in de speciale zone rond het WK-voetbal. Van nu tot eind oktober is Explorado Family Adventure Science Park elke dag open; daarna wellicht enkel op woensdag, tijdens de weekends en vakantieperiodes. Op de foto demonstreert marketing manager Carine Casteleyn haar handigheid op een van de vele doe-toestellen.
(Rio)
Toerisme
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier