Automaten met dagverse schotels en salades bij food & coffeebar Vehta

Vichtse onderneemster Rebecca Vanbutsele (34) en rechterhand Kyelle Fillieux (25) aan de Vehta in Vichte. © GV
Redactie KW

Rebecca Vanbutsele (34) van food & coffeebar Vehta op de Vichteplaats blijft niet bij de pakken zitten. In tegenstelling tot de paniek tijdens de eerste lockdown in maart heeft zij nu een concreet plan klaar om haar dagschotels aan de man te brengen.

“In maart kostte het me heel wat denkwerk over hoe ik mijn klanten kon bereiken”, begint zaakvoerster en kok Rebecca Vanbutsele. “Na een maand was ik dolgedraaid en besloot ik om afhaalmaaltijden aan te bieden. Ik investeerde in een grote koeltoog en werkte me 7 op 7 uit de naad. Daarbij had ik heel wat stress omdat ik geen idee had of het concept wel zou aanslaan. Uit schrik dat de klanten zouden wegblijven, zette ik mijn prijzen veel te laag. Een lekker ontbijt aan huis leveren tegen 15 euro was niet rendabel, zeker niet gezien het arbeidsintensief is om alles voor te bereiden en te leveren.”

Op bestelling

Verder investeerde ze in milieuvriendelijke verpakking en een sealmachine. “De topzomer maakte uiteindelijk veel goed, ook omdat we het terras van mijn buur van Staff Solutions mochten gebruiken.” Bij de start van de tweede lockdown, inmiddels al vier weken geleden, voelde de situatie al meer vertrouwd aan en had Rebecca een plan klaar. “De traditionele wildmenu is ondertussen een groot succes samen met dagelijks een verse dagschotel. Om de volumes te kunnen inschatten, werk ik hoofdzakelijk op bestelling, maar er staan ook dagverse gerechten klaar in de koeltoog. We leveren ook nog steeds ontbijtpakketten aan huis op zondag en voor mensen die in quarantaine zitten, brengen we de bestelling tot aan deur.”

Automaten

“Ondertussen beseffen we dat we groeien naar iets anders dan we gewoon zijn. Een deel van de vraag naar takeaway zal blijven en daarom hebben we beslist om automaten met dagverse schotels en salades te plaatsen naast de garage van mijn man (garage Declercq, red.). Zo spelen we in op de behoefte van de klant en verlengen we onze openingsuren. Als we het concept willen veranderen, moeten we het nu doen, zodat we klaar zijn als het licht weer op groen wordt gezet. Dus tijd nu om onszelf te heruitvinden en wat te herademen”, besluit Rebecca.

(GV)

Info: www.vechta.be.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier