Het iconische merk, met Belgische roots, ontwikkelde oorspronkelijk plantaardige voedingsmiddelen en dranken voor specifieke consumentenbehoeften en heeft zich sindsdien uitgebreid over Europa en de wereld met een grote variatie aan plantaardige voeding. Sinds 2017 maakt Alpro deel uit van Danone en ontwikkelt het zijn unieke sterke punten verder om als deel van Danone een wereldwijde "Voedselrevolutie" te leiden.

Ter gelegenheid van zijn 40ste verjaardag lanceert Alpro tegen 2025 een nieuw actieplan voor gezondheid en duurzaamheid onder de noemer 'Feeding our Future with Plants'. Dat engagement werd vandaag kenbaar gemaakt tijdens een feestelijk jubileumevenement in de productiefabriek van Wevelgem in aanwezigheid van Sue Garfitt, General Manager van Alpro, en Emmanuel Faber, CEO van Danone.

Vier decennia als pionier

Sinds 1980 is Alpro pionier op het vlak van gezonder eten en duurzaam leven. Dat maakt het merk bijzonder geloofwaardig en geeft het veel knowhow. Zijn engagement om naar continue nutritionele en duurzame optimalisatie te streven, wordt geïllustreerd door de jarenlange inspanning van het merk om te innoveren, wat tot een uniek en groot portfolio plantaardige producten heeft geleid als onderdeel van een langetermijnvisie en -strategie. Als belangrijke stap in de richting van ware duurzaamheid blijft Alpro toonaangevend als verantwoord merk op het gebied van duurzame lokale inkoop, landbouw en productie in het kader van de planetaire en gezondheidsgrenzen.

© (Foto Alpro)

"Onze eetgewoonten zijn niet langer duurzaam voor de planeet en dus moeten we de manier waarop we voedsel produceren en consumeren veranderen", legt Sue Garfitt, General Manager bij Alpro, uit. "Miljoenen mensen zijn zich steeds meer bewust van de persoonlijke en ecologische voordelen van plantaardige voeding. Het is de missie van ons merk om meer flexitarische voedingspatronen te promoten. We willen steeds meer keuze, variatie en smaak brengen. Innovatie is dus de kern van wat we doen bij Alpro."

Alpro zet plantaardige voeding op de eerste plaats om de manier waarop de wereld eet ten goede te veranderen en draagt op die manier bij aan de wereldwijde 'Voedselrevolutie' die Danone in gang heeft gezet.

© (Foto Alpro)

Emmanuel Faber, CEO van Danone: "Ik vind het erg bemoedigend dat beleidsmakers er het belang en de urgentie van beginnen inzien dat het voedselsysteem een duurzamere weg moet inslaan, door mét de natuur samen te werken in plaats van ertegen. Wij stellen krachtige internationale engagementen zoals de Europese Farm2Fork-strategie ten zeerste op prijs[2]. Dat initiatief moedigt consumenten aan om gezondere en duurzamere eetgewoonten aan te nemen, inclusief meer plantaardig voedsel en dranken als onderdeel van de planetaire eetpatronen waar wetenschappelijke experts om vragen. Het toont hoe de trend naar gezonde en duurzame producten niet meer te stoppen is, alsook de rol die voedingsbedrijven spelen bij het ondersteunen van flexitarische voedingspatronen die zowel voor de planeet als voor de gezondheid goed zijn."

Nieuwe investeringen

De producten van Alpro worden in meer dan 50 landen verkocht in een steeds competitievere consumentencategorie waar Alpro duidelijk het voortouw neemt. Het merk is vastbesloten om een voortrekkersrol te blijven spelen en kondigt vandaag opnieuw meer dan 30 miljoen euro aan investeringen aan in zijn productievestigingen in Wevelgem en Kettering (Verenigd Koninkrijk), waarmee wordt ingespeeld op de snel groeiende vraag naar plantaardige producten.

Het iconische merk, met Belgische roots, ontwikkelde oorspronkelijk plantaardige voedingsmiddelen en dranken voor specifieke consumentenbehoeften en heeft zich sindsdien uitgebreid over Europa en de wereld met een grote variatie aan plantaardige voeding. Sinds 2017 maakt Alpro deel uit van Danone en ontwikkelt het zijn unieke sterke punten verder om als deel van Danone een wereldwijde "Voedselrevolutie" te leiden.Ter gelegenheid van zijn 40ste verjaardag lanceert Alpro tegen 2025 een nieuw actieplan voor gezondheid en duurzaamheid onder de noemer 'Feeding our Future with Plants'. Dat engagement werd vandaag kenbaar gemaakt tijdens een feestelijk jubileumevenement in de productiefabriek van Wevelgem in aanwezigheid van Sue Garfitt, General Manager van Alpro, en Emmanuel Faber, CEO van Danone.Sinds 1980 is Alpro pionier op het vlak van gezonder eten en duurzaam leven. Dat maakt het merk bijzonder geloofwaardig en geeft het veel knowhow. Zijn engagement om naar continue nutritionele en duurzame optimalisatie te streven, wordt geïllustreerd door de jarenlange inspanning van het merk om te innoveren, wat tot een uniek en groot portfolio plantaardige producten heeft geleid als onderdeel van een langetermijnvisie en -strategie. Als belangrijke stap in de richting van ware duurzaamheid blijft Alpro toonaangevend als verantwoord merk op het gebied van duurzame lokale inkoop, landbouw en productie in het kader van de planetaire en gezondheidsgrenzen."Onze eetgewoonten zijn niet langer duurzaam voor de planeet en dus moeten we de manier waarop we voedsel produceren en consumeren veranderen", legt Sue Garfitt, General Manager bij Alpro, uit. "Miljoenen mensen zijn zich steeds meer bewust van de persoonlijke en ecologische voordelen van plantaardige voeding. Het is de missie van ons merk om meer flexitarische voedingspatronen te promoten. We willen steeds meer keuze, variatie en smaak brengen. Innovatie is dus de kern van wat we doen bij Alpro."Alpro zet plantaardige voeding op de eerste plaats om de manier waarop de wereld eet ten goede te veranderen en draagt op die manier bij aan de wereldwijde 'Voedselrevolutie' die Danone in gang heeft gezet.Emmanuel Faber, CEO van Danone: "Ik vind het erg bemoedigend dat beleidsmakers er het belang en de urgentie van beginnen inzien dat het voedselsysteem een duurzamere weg moet inslaan, door mét de natuur samen te werken in plaats van ertegen. Wij stellen krachtige internationale engagementen zoals de Europese Farm2Fork-strategie ten zeerste op prijs[2]. Dat initiatief moedigt consumenten aan om gezondere en duurzamere eetgewoonten aan te nemen, inclusief meer plantaardig voedsel en dranken als onderdeel van de planetaire eetpatronen waar wetenschappelijke experts om vragen. Het toont hoe de trend naar gezonde en duurzame producten niet meer te stoppen is, alsook de rol die voedingsbedrijven spelen bij het ondersteunen van flexitarische voedingspatronen die zowel voor de planeet als voor de gezondheid goed zijn."De producten van Alpro worden in meer dan 50 landen verkocht in een steeds competitievere consumentencategorie waar Alpro duidelijk het voortouw neemt. Het merk is vastbesloten om een voortrekkersrol te blijven spelen en kondigt vandaag opnieuw meer dan 30 miljoen euro aan investeringen aan in zijn productievestigingen in Wevelgem en Kettering (Verenigd Koninkrijk), waarmee wordt ingespeeld op de snel groeiende vraag naar plantaardige producten.