Roel en Joke, eigenaars van de Spar in de Motestraat, wilden zich tijdelijk vestigen in AD Delhaize in de Watervalstraat, in afwachting tot hun nieuwe supermarkt in de Motestraat af zou zijn. "We hebben echter besloten om ons definitief hier te vestiggen. We konden hier immers gemakkelijker doorstarten, waar we bij een nieuw gebouw moesten rekenen op een 14 tot 16 maanden verbouwingen. Daarvoor zouden we onze winkel moeten onderbrengen in een soort van tent. Dat zou ...

Roel en Joke, eigenaars van de Spar in de Motestraat, wilden zich tijdelijk vestigen in AD Delhaize in de Watervalstraat, in afwachting tot hun nieuwe supermarkt in de Motestraat af zou zijn. "We hebben echter besloten om ons definitief hier te vestiggen. We konden hier immers gemakkelijker doorstarten, waar we bij een nieuw gebouw moesten rekenen op een 14 tot 16 maanden verbouwingen. Daarvoor zouden we onze winkel moeten onderbrengen in een soort van tent. Dat zou voor ons niet evident zijn, maar voor onze klanten al helemaal niet. We kregen de kans om naar de Watervalstraat te verhuizen en hebben dan ook niet lang getwijfeld om die kans te grijpen", aldus Roel Van Loo.De zaakvoerders hebben nu een grotere winkel, want de winkel biedt 1.350 vierkante meter verkoopoppervlakte, tachtig parkeerplaatsen en vijf kassa's. Het personeel van de Spar en AD Delhaize werden samengesmolten tot één team van 36 medewerkers. "Doordat we slechts vier weken de tijd hadden om de winkel terug te openen, hebben we nu vooral gekozen voor optimalisatie van de winkel. Op verschillende plaatsen in de winkel kozen we voor lagere rayons, ook bij het binnekomen. Hierdoor komt de beenhouwerij centraal in de winkel te liggen. We willens ons als winkel onderscheiden door het vers vlees dat we aanbieden. Bij de slagerij werden twee ramen geplaatst zodat de klanten kunnen zien hoe hun vers vlees verpakt wordt. Door de klant een blik achter de schermen te geven, zetten we ook in op transparantie", aldus de zaakvoerders. Verder werd geprobeerd om de producten op dezelfde plaats te laten staan. "In de toekomst plannen we dan wel een herinrichting van de winkel. Nu hebben we er gewoon voor gezorgd dat we een goeie doorstart konden maken. Iedereen heeft vier weken hard gewerkt, we willen nu eerst wat op adem komen en wennen aan de nieuwe locatie. Op lange termijn kijken we dan wat er nog kan veranderen."Deze ochtend werd nog een laatste keer alles op alles gezet om alles om 13 uur klaar te krijgen voor de opening. In de voormiddag was het een komen en gaan van nieuwsgierige klanten die een eerste glimp wilden opvangen van de winkel. "Omdat we er echt willen zijn voor de klanten in Ardooie, zijn er ook enkele veranderingen in de openingsuren. We zijn verheugd om de vaste klanten terug te kunnen verwelkomen", besluiten de enthousiaste zaakvoerders.