97 chefs van Het Lekkere Westen moeten toeristen naar West-Vlaanderen lokken

Redactie KW

De actie is voor de chefs een perfecte aanleiding om met seizoensgebonden streekproducten originele gerechten te bereiden.

Net geen honderd West-Vlaamse chefs nodigen toeristen uit voor een gastronomisch weekendje in de kustprovincie. Dat is het opzet van de derde editie van ‘Het Lekkere Westen’, een campagne van provinciebedrijf Westtoer dat dinsdag is voorgesteld in Brugge.

Met Het Lekkere Westen profileren de West-Vlaamse regio’s (de Westhoek, de Kust, het Brugse Ommeland en de Leiestreek, nvdr) zich dit najaar opnieuw als culinaire bestemming. Westtoer selecteerde samen met Horeca West-Vlaanderen 97 chefs.

De chefs van ‘Het Lekkere Westen’ zijn uitgegroeid tot ambassadeurs voor hun regio. Ze presenteren elk een gerecht of menu onder die noemer. De actie is voor de chefs een perfecte aanleiding om met seizoensgebonden streekproducten originele gerechten te bereiden.

De campagne plaatst de unieke troeven van onze regio’s en Brugge in de kijker. “We werken graag samen met de vele chefs. Zij vertellen een uniek verhaal en leggen altijd de link met de streek. Bovendien is het najaar meer dan ooit een interessante periode voor een korte vakantie in eigen land”, aldus gedeputeerde voor Toerisme Franky De Block.

De campagne wordt bekendgemaakt via de website www.hetlekkerewesten.be en een magazine waarin de chefs vertellen over hun passie voor de regio. Het is voor Westtoer ook een doel om via de actie potentiële toeristen kennis te laten maken met de streek, logeeradressen en minder bekende plekjes in de provincie.

(Belga – Foto FP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier