Claude lanceert coronaproof quizzen zoals op televisie

Claude Esteve gaat voor de complete quizervaring. © CLL
Christophe Lefebvre
Christophe Lefebvre Medewerker KW

De coronacijfers zitten opnieuw in stijgende lijn en iedereen kijkt angstvallig uit naar de beslissingen van het nieuwe overlegcomité. Dat weerhoudt een gedreven Claude Esteve (54) er echter niet van om met een compleet nieuw concept naar buiten te komen. “Ik breng de charme van de televisiequizzen van weleer tot bij de mensen, compleet coronaproof” glundert hij.

Aartsmoeilijke vragen met een hoog entertainmentsgehalte, buzzers op de tafel of afstandsbedieningen waarmee een antwoord kan worden gekozen? Het zijn de beproefde recepten die de televisieshows van weleer tot ongekende hoogtes hebben weten te brengen. Dankzij Claude Esteve, een ondernemer met een passie voor showbizz, kan iedereen opnieuw genieten van een heerlijke namiddag vol spanning en humor.

“Ongewild ben ik er met mijn STV-show in geslaagd een regelrecht coronaproof concept uit te werken” glundert de ondernemer. “Ik ben al een lange tijd actief als presentator maar er ontbrak iets tijdens de evenementen. Dat kleine detail waarmee we het geheel tot een ander niveau konden tillen. Na lang zoeken ben ik dan uiteindelijk op een volledig digitaal systeem gestoten, compleet met buzzers en keuzebakjes. Net als op televisie kunnen mensen ook stemmen of afdrukken om een antwoord te formuleren. Het leuke is dat ik het systeem compleet kan configureren om zo van pakweg een Rad van Fortuin over te schakelen naar The Voice.”

Ontsmet

Entertainment maar dan coronaproof? “Inderdaad, zelfs volgens de meest strenge regels”, pikt hij meteen in. “De bedoeling is om gezinnen, groepjes van vrienden of zelfs bedrijven een leuke namiddag te bezorgen, waar vooral het competitieve een doorslaggevende factor moet zijn. Iedereen wil winnen en niemand wil dat de tegenstanders de juiste antwoorden kunnen afkijken. Het concept van een ‘bubbel’ is hier dus cruciaal, waardoor iedereen aan zijn of haar tafel blijft zitten. Iedereen krijgt ook een afstandsbediening die je niet kunt wisselen en die na iedere spelnamiddag wordt ontsmet. Het kan het niet veiliger verlopen dan dit.”

30.000 euro

Hoogtechnologisch materiaal maakt zo zijn intrede in Komen-Waasten, al kwam dit hand in hand met een stevige investering. “Meer dan 30.000 euro heeft de volledige installatie gekost, een niet te onderschatten risico na deze coronacrisis” sluit de entertainer af. “Toch ben ik ervan overtuigd dat mensen opnieuw hunkeren naar ontspanning zonder dat ze zich zorgen moeten maken over hun gezondheid.”

Het nieuwe concept werd voorgesteld in de Komense zaal Le Centre voor een testpubliek, waarbij het vooral de pikante vragen waren die op de nodige animo konden rekenen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier