Na petitie en protest: Plopsa trekt stekker uit samenwerking met Céline en Michiel

Michiel Callebaut and Céline Dept mikken duidelijk op een jonger publiek. (Foto Belga)© BELGA
Michiel Callebaut and Céline Dept mikken duidelijk op een jonger publiek. (Foto Belga)© BELGA
Bert Vanden Berghe

Het plan van Plopsaland om één van hun attracties te wijden aan het befaamde koppel CEMI, Céline Dept en Michiel Callebaut, schoot bij velen in het verkeerde keelgat. Nadat een petitie al bijna 80.000 handtekeningen verzamelde, besloot het attractiepark een stap achteruit te zetten.

Een paar dagen geleden raakte bekend dat Plopsaland hun zweefmolen ROX-Flyer een make-over geeft en dat ze daarvoor een deal sloten met Céline en Michiel, kortweg CEMI, die bijzonder veel volgers hebben op YouTube, TikTok en Instagram.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Céline Dept en Michiel Callebaut zijn regelmatig voer voor discussie. Een tijd geleden kwamen ze nog in opspraak toen ze een hond kochten van een broodfokker. Michiel reageerde daarop dat hij zelf ‘nog nooit van de term had gehoord’. CEMI raakte bekend in Vlaanderen, na een uit de hand gelopen ruzie met Nathan ‘Acid’ Vandergunst uit Blankenberge.

Het plan van Plopsaland stootte nu een andere TikTok-ster, Mike Serneels, tegen de borst. Hij startte als grap een online petitie, maar dinsdagmorgen stond de teller al op 75.000 handtekeningen en dat na amper drie dagen. Intussen is die aangedikt naar 80.000 handtekeningen.

De teller staat na drie dagen al op 75.000 handtekeningen. (GF)
De teller staat na drie dagen al op 75.000 handtekeningen. (GF)

Plopsaland reageert nu zelf op de commotie: “Voor onze parken in België, Nederland, Duitsland en Polen was Plopsa in gesprek met verschillende influencers om samen met hen fanweekends en korte, tijdelijke pop-up attracties te installeren in hun parken. Dit gezien de populariteit van verschillende social media kanalen. De bedoeling was om elke influencer zijn favoriete attractie in onze parken te laten kiezen en deze tijdelijk te decoreren. De eerste in de rij waren Céline & Michiel die tijdens de paasvakantie aan bod zouden komen. Dit zou op 1 april, de normaal voorziene openingsdatum, ludiek aangekondigd worden.”

Plopsa maakt zich naar eigen zeggen echter grote zorgen over het feit dat het nieuws een eigen leven is gaan leiden en dat bepaalde jongeren en kinderen hier heel hard op ingaan en elkaar omwille van het al dan niet fan zijn van een bepaald persoon beginnen te pesten. Dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn. Plopsa haalt aan dat ze geschrokken is van bepaalde reacties, haatmails en de toon die sommige jongeren en kinderen, voor- en tegenstanders, tegen elkaar voeren. Gezien de commotie die hierover online tussen voor- en tegenstanders gaande is, besliste Plopsa zonet om die projecten tijdelijk on-hold te zetten.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier