Al sinds vorig televisieseizoen is de brouwerij Van Honsebrouck uit Ingelmunster partner van de mateloos populaire Eén-soap 'Thuis'. Frank Bomans, Eddy Van Noteghem en andere Nancy's zetten er met regelmaat van ...

Al sinds vorig televisieseizoen is de brouwerij Van Honsebrouck uit Ingelmunster partner van de mateloos populaire Eén-soap 'Thuis'. Frank Bomans, Eddy Van Noteghem en andere Nancy's zetten er met regelmaat van de klok een Kasteelbier of Passchendaele aan de lippen. "Onze partnership met 'Thuis' is prachtige reclame", zegt ceo Xavier Van Honsebrouck. "En daar breien we nu mooi vervolg aan."Volgens Xavier was de VRT vragende partij om het Slurfke op de markt te brengen. "Enkele seizoenen geleden brouwde Eddy Van Noteghem in de soap een succesvol biertje. Nu brengen we het Slurfke ook écht tot leven."Het Slurfke wordt een donker biertje met een alcoholgehalte van 8,5 graden met toetsen van banaan, vanille en caramel. De zaakvoerder benadrukt dat het geen ééndagsvlieg wordt. "We willen het Slurfke voor lange tijd in ons gamma opnemen." Het Slurfke is vanaf 1 september te koop. De brouwerij Van Honsebrouck verhuist begin 2016 naar een gloednieuw onderkomen in Emelgem. Lees hierover ook in Krant Van West-Vlaanderen, editie De Weekbode Izegem.