De kunstenaars krijgen een soort opdracht. Zo moest vorig jaar iedere deelnemer een eigen interpretatie maken hoe zijn of haar pollepel er moest uitzien. De kunstwerken werden per opbod verkocht en de opbrengst ging naar projecten voor kansarme kinderen. "Op 1 april hadden we onze tweede benefiet gepland. Dit is natuurlijk niet kunnen doorgaan, al was het evenement volledig uitverkocht. Alles was tot in de puntjes voorbereid en dat wil ook zeggen da...

De kunstenaars krijgen een soort opdracht. Zo moest vorig jaar iedere deelnemer een eigen interpretatie maken hoe zijn of haar pollepel er moest uitzien. De kunstwerken werden per opbod verkocht en de opbrengst ging naar projecten voor kansarme kinderen. "Op 1 april hadden we onze tweede benefiet gepland. Dit is natuurlijk niet kunnen doorgaan, al was het evenement volledig uitverkocht. Alles was tot in de puntjes voorbereid en dat wil ook zeggen dat alles klaar staat voor een latere datum. We hebben intern reeds een datum in het najaar met de verschillende partijen zoals de hoofdsponsor, de broers Boxy en de curator besproken en vastgelegd, maar wachten nog eventjes om hiermee naar buiten te komen. Ik kan je gerust al meegeven dat er pareltjes van kunstwerken tussen zitten", vertelt Catherine."Iedereen werd onmiddellijk op de hoogte gebracht en vroeg ons om hen de nieuwe datum te laten weten. Met een deel van het budget dat we nog over hadden van vorig jaar, hebben we een 40-tal laptops gekocht die in samenwerking met de Kier verdeeld werden aan Kortrijkse gezinnen." Sinds de lockdown light bleef Catherine thuis. "Samen met mijn man om het risico tot besmetting te verkleinen. Mijn twee zonen Bart en Peter zijn blijven doorwerken in de branderij in Vichte en de winkel in Kortrijk", vertelt Catherine verder. "Het was eerlijk gezegd een enorme aanpassing om ineens weken thuis te zijn, iets wat ik nog nooit gedaan had." In deze periode werkt Viva Sara Kaffee met een webshop. "Gelukkig hadden we het laatste jaar onze webshop up to date laten zetten en dit heeft zijn dienst bewezen tijdens deze periode. Onze particuliere klanten zijn ons trouw gebleven en we mochten tientallen pakketten per dag versturen", aldus Catherine. "In die tijd thuis doe je ook nieuwe ideeën op en denk je aan nieuwe initiatieven. We hebben er enkele nieuwe in de steigers staan. Omdat ons bedrijf vooral gefocust is naar horecaklanten toe, zullen we de komende jaren ook nieuwe producten ontwikkelen die meer voor de particuliere markt geschikt zijn." De voorbije weken werkt Viva Sara Kaffee met een zeer beperkt team. "We roeien met de korte riempjes die we hebben om het bedrijf economisch gezond te houden."