Het masker is het bekendste thema uit de werken van James Ensor, en zal volgens Toerisme Vlaanderen en Toerisme Oostende ook bij jonge kunstliefhebbers in de smaak vallen. Influencers uit binnen- en buitenland geven andere TikTokk...

Het masker is het bekendste thema uit de werken van James Ensor, en zal volgens Toerisme Vlaanderen en Toerisme Oostende ook bij jonge kunstliefhebbers in de smaak vallen. Influencers uit binnen- en buitenland geven andere TikTokkers het goede voorbeeld. Dat doen ze op de tonen van de muziek van de opkomende Vlaamse artiest Glints, die speciaal voor de campagne het nummer My Ensor (colours) schreef.CEO Peter De Wilde hoopt dat de deelnemers hun ouders kunnen overtuigen om een bezoek te brengen aan Oostende, waar Ensor leefde en werkte. De leukste drie inzendingen op TikTok worden beloond met een citytrip voor twee in Oostende.In de kuststad is onder meer de vroegere woning van Ensor te bezoeken, die heringericht is als een belevingscentrum en binnenkort opengaat voor het publiek. "We zijn zeer enthousiast dat Toerisme Vlaanderen de opening van het vernieuwde James Ensorhuis aangrijpt voor zijn eerste internationale campagne op TikTok", zegt burgemeester Bart Tommelein (Open VLD) van Oostende.#MyEnsor loopt van 15 mei tot 30 juni in ons land, en ook in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Spanje en Italië. (Belga)