"Ik kom nochtans niet uit een militaire familie", begint Peter zijn verhaal. "Ik kom uit een huis van commerce want zowel langs vaders als moeders kant verkochten we auto's. Mijn grootvader verkocht na WO II wel achtergelaten legerjeeps maar ik geloof niet dat ik de militaire microbe daardoor heb geërfd (lacht)."
...

"Ik kom nochtans niet uit een militaire familie", begint Peter zijn verhaal. "Ik kom uit een huis van commerce want zowel langs vaders als moeders kant verkochten we auto's. Mijn grootvader verkocht na WO II wel achtergelaten legerjeeps maar ik geloof niet dat ik de militaire microbe daardoor heb geërfd (lacht).""Militaire geschiedenis én het militaire leven hebben mij van jongs af getriggerd. Ik was nog maar 15 toen ik mijn eerste parachutesprong maakte in Moorsele. Ik was de jongste van de groep en mocht eerst springen na ons opleidingsweekend. Toen de Falklandoorlog uitbrak in het begin van de jaren 80 wilde ik me zelfs inschrijven bij het Vreemdelingenlegioen maar mijn ouders konden me ompraten.""Na mijn middelbare studies heb ik onmiddellijk mijn legerdienst gedaan. In het rekruteringscentrum heb ik samen met zes andere miliciens de keuze gemaakt om de paracommando-opleiding te volgen. Er stonden versleten legerbottines op het inschrijvingsbureau met de tekst 'Dit wordt uw beste transportmiddel'. Dat vergeet ik nooit. Na mijn para-opleiding stelde men me voor dat ik de onderofficierenopleiding zou volgen en ik werd uiteindelijk para-instructeur. Ik ben dat bijna vijf jaar geweest. Toen ik opnieuw wilde bijtekenen, zei mijn toenmalige vriendin die eveneens in de autosector zat, dat ik per dag meer kon verdienen met enkele wagens te verkopen dan een hele maand in het leger. En ik liet me overhalen. Maar ik ben wel reservist in het leger gebleven tot ik 50 jaar werd.""In de autohandel heb ik heel veel prospectie gedaan in Hongarije en Oost-Duitsland om onze tweedehandswagens te verkopen. En van Oost-Duitsland keerde ik terug met mijn vrachtwagen vol Trabantjes. Ik was waarschijnlijk de eerste autohandelaar die Trabant verkocht !""Legermateriaal heeft ook al mijn hele leven mijn interesse weggedragen. Als kind heb ik heel veel het kleine legermuseum in Dadizele bezocht. En stilaan begon ik ook te verzamelen: legerhelmen, patroongordels, eerst klein materiaal en beetje bij beetje werd het grotere marchandise (lacht). Ik had al een Willys Jeep en ik hoorde van een kennis dat ik eens op bezoek moest bij een gepensioneerde gendarmerieofficier in Limoges, in Zuid-Frankrijk. Daar heb ik twee halftracks van het Amerikaanse leger gekocht. En een beetje later kreeg ik de tip dat er zes Shermantanks zonder geschutskoepel te koop waren in Spanje. Ik heb dat kunnen kopen voor de prijs van oud ijzer. Een Sherman weegt 32.000 kilo maar toch was dat een buitenkans als je ziet hoeveel zo'n tank nu kost. Ik heb ook drie amfibievoertuigen van D-Day gekocht waarvan de laatste in Blankenberge tot enkele jaren geleden werd gebruikt om toeristen een zeetochtje aan te bieden.""Tijdens het herdenkingsweekend van de bevrijding van Roeselare zullen er natuurlijk oude militaire voertuigen te zien zijn en zullen de bezoekers zelfs ritjes kunnen maken in die pareltjes. Er zullen ook drie Shermans en een Amerikaanse artillerietrekkertank met houwitser te zien zijn langs het parcours. Er komt er één aan café 't Rustoord, één op de Grote Markt en één op het pleintje in de Kermisstraat.""In 2008 heb ik de autohandel verkocht en ben ik gestart als Battlefieldgids. Ik heb meer dan zes jaar reisleideropleidingen gevolgd voor Europa en Battlefieldtoerisme en nu kan ik praten en uitleg geven over de zaken die mij mateloos boeien. Mijn klanten zijn reiskantoren maar evengoed een Amerikaanse familie die met hun privéjet in Luxemburg landen en een WO II-toer willen maken."