Laurent Lootens is al ruim 15 jaar actief als corporate eventplanner. Met zijn bedrijf?Lapin?Quotidien?werkt hij voor diverse premium merken als?Ruinart, Porsche Centre Knokke, Deutsche Bank, Krug, Bentley Knokke,?Axa, Yves Rocher,?Voka?West-Vlaanderen, RR Interieur, L'Oréal... Vanuit die leefwereld wil Laurent marketingmanagers en be...

Laurent Lootens is al ruim 15 jaar actief als corporate eventplanner. Met zijn bedrijf?Lapin?Quotidien?werkt hij voor diverse premium merken als?Ruinart, Porsche Centre Knokke, Deutsche Bank, Krug, Bentley Knokke,?Axa, Yves Rocher,?Voka?West-Vlaanderen, RR Interieur, L'Oréal... Vanuit die leefwereld wil Laurent marketingmanagers en bedrijfsleiders doen nadenken over een nieuw marketingconcept, Entertainment Marketing. Mensen zijn nog niet immuun voor?corona maar wel voor reclameboodschappen. Laurent Lootens merkt een duidelijke behoefte bij bekende merken om door de coronacrisis op een andere manier aan marketing te doen. Marketing waarbij merken deel uitmaken van het entertainment waarnaar mensen zoeken, in plaats van mensen te onderbreken tijdens hun kostbare moment van ontspanning. Het boek Entertainment Marketing is een ecosysteem opgebouwd rond beleving. Het is een manier voor merken om een digitaal entertainend concept te creëren binnen het DNA van hun merk, uitgezonden op hun eigen mediakanalen en in lijn met de interesses van hun doelgroep(en). Laurent Lootens wil dat merken denken als een mediabedrijf. Waarbij ze nichecontent kunnen creëren voor hun doelgroep. Het is de?Netflixificatie?van de marketingwereld. Entertainment Marketing is de ultieme manier om de aandacht van consumenten terug vast te krijgen. Van daaruit kunnen merken een nauwe band opbouwen met hun klanten. Het boek Entertainment Marketing leidt tot een sterkere brand engagement. Een hogere brand?value?en uiteindelijk ook hogere sales.?? ? (DM)