Niels Pierpont (29) ging met de grove borstel door het iconische danscafé De Vage Belofte op de Ieperse Vismarkt. Niet alleen kreeg het interieur een grondige make-over, ook de naam moest eraan geloven. "We wilden helemaal van nul herbeginnen", vertelt Niels. "De Vismarkt had een wat slechte reputatie, het was tijd om komaf te maken met het verleden. Om te beginnen verdween de naam De Vage Belofte. De nieuwe naam werd Club Riba. Riba betekent 'vis'...

Niels Pierpont (29) ging met de grove borstel door het iconische danscafé De Vage Belofte op de Ieperse Vismarkt. Niet alleen kreeg het interieur een grondige make-over, ook de naam moest eraan geloven. "We wilden helemaal van nul herbeginnen", vertelt Niels. "De Vismarkt had een wat slechte reputatie, het was tijd om komaf te maken met het verleden. Om te beginnen verdween de naam De Vage Belofte. De nieuwe naam werd Club Riba. Riba betekent 'vis' in het Bosnisch, waarmee we dus verwijzen naar de Vismarkt."In volle coronacrisis kon Niels al in juli het terras openen van Club Riba. De binnenkant wilde hij als verrassing houden voor de grote opening, maar door de aanhoudende coronammaatregelen besloot hij om toch dit weekend al het interieur te onthullen. "Vanaf het moment dat de epidemie onder controle zullen we wel nog een grand opening in elkaar steken", vertelt Niels. "Aangezien de binnenkant nog niet open was, deden we deze zomer alleen terras. Binnen hadden we een tent gezet met een wandelpad naar de toiletten. De mensen konden dus enkel de toiletten zien. We hebben ze lang in spanning houden. Tijdens de weekends zat het terras mooi vol, dus we kunnen niet klagen. Toch is het een opluchting dat we eindelijk ook de binnenkant kunnen laten zien. Voordien moesten we altijd maar geheimzinnig doen."Stamgasten van De Vage Belofte zullen nauwelijks nog iets herkennen van hun vroegere stamcafé. We hebben heel de boel ondersteboven gegooid. Het is helemaal vernieuwd", zegt Niels. "Nu heeft Ieper opnieuw een danscafé in Ieper waar iedereen naartoe kan gaan , jong en oud. We hebben een exclusieve deal met Coca-Cola, waarvoor we flagship zijn in West-Vlaanderen. In de toekomst zullen zij hier ook speciale evenementen organiseren."Het eerste weekend vlogen Niels en zijn team er meteen in, weliswaar coronaproof. "Op vrijdag hadden we al een coronaproof afterschoolparty en daarna kwam Lennert V draaien. Zaterdag nodigden we dj Thomas Artois uit. We krijgen veel positieve reacties. Mensen zeggen dat ze niet verwacht hadden dat er nog zoiets moois van kon gemaakt worden. Sowieso zullen we proberen om iedere weekend dj's te zetten zodat we een toffe sfeer creëren, ook al mogen de mensen nog niet dansen", besluit Niels Pierpont. (TOGH)