"De voorbije seizoenen scoorde De Mol elke week opnieuw met meer dan een miljoen kijkers. Het programma was absolute marktleider op zondagavond in Vlaanderen en een zeer sterk merk. De dag van de finale liepen er meer dan 10.000 inschrijvingen binnen voor het nieuwe seizoen. Maar aangezien we maar tien mensen fysiek kunnen meenemen op reis willen we met De Mol aan Zee toch een antwoord en vooral een bijzonder fijne mol-ervaring geven aan de vele fans", licht programmadirecteur Annick Bongers toe.
...

"De voorbije seizoenen scoorde De Mol elke week opnieuw met meer dan een miljoen kijkers. Het programma was absolute marktleider op zondagavond in Vlaanderen en een zeer sterk merk. De dag van de finale liepen er meer dan 10.000 inschrijvingen binnen voor het nieuwe seizoen. Maar aangezien we maar tien mensen fysiek kunnen meenemen op reis willen we met De Mol aan Zee toch een antwoord en vooral een bijzonder fijne mol-ervaring geven aan de vele fans", licht programmadirecteur Annick Bongers toe. Vlakbij de bekende vuurtoren aan de havengeul bouwen VIER, Rodenbach en eventpartner TWICE entertainment een pop-up De Mol Café waar je kan genieten van een hapje en een drankje in Griekse sferen. Het café met groot buitenterras met zeezicht zal vanaf 1 juli doorlopend gasten verwelkomen. Het is bovendien dagelijks en de hele zomer tot en met 13 september geopend van 10 tot 22 uur. Het zal ook de twee laatste weekends van september toegankelijk zijn.Schepen van Lokale Economie en Middenstand Benny Herpoel reageert enthousiast: "Een uniek concept in een unieke badstad, dat moedigen we graag aan. Met de jachthaven als locatie zorgen we voor een activiteit buiten het stadscentrum. Hierdoor kunnen we de toestroom aan bezoekers, inwoners of tweedeverblijvers spreiden.""Door het café de volledige zomervakantie én zelfs langer te openen, geven we iedereen ook de kans om langs te komen, de drukte moet te allen tijde beheersbaar blijven. De covid-19-maatregelen blijven gelden. Samen met de organisatie worden de aanbevelingen van Horeca Vlaanderen en de FOD Economie strikt opgevolgd."The Park, innovatieve corporate Venture van Telenet en 9.5 Ventures, ontwikkelde de voorbije maanden samen met Woestijnvis bovendien een spannende virtualreality-ervaring van De Mol. Een immersieve en visueel overweldigende totaalbeleving waarbij de spelers, minimum vier en maximum zes, coronaproof op zoek gaan naar de mol. Binnen hun persoonlijke bubbel moeten ze avontuurlijke opdrachten tot een goed einde brengen om zo de saboteur in hun midden te ontmaskeren.Philippe De Schutter, managing director van The Park: "VIER kreeg de voorbije seizoenen enorm veel vragen van fans en kijkers om in eigen land een De Mol-ervaring aan te bieden. Op die vraag geeft The Park, met haar recente participatie in gamedeveloper Triangle Factory, een antwoord.""Samen met de makers van De Mol bij Woestijnvis hebben we een impressionante VR-ervaring ontwikkeld rond dit enorm populaire televisieformat. Hoe het spel precies in zijn werk gaat, houden we - zoals dat hoort bij De Mol- nog even geheim. Maar ik kan wel alvast bevestigen dat we volledig coronaproof spelen."Het spel zal enkel kunnen gespeeld worden door mensen uit dezelfde bubbel én er wordt een strikt reservatiesysteem gehanteeerd. Daarbovenop is zelfs een in-gamewaarschuwingssysteem ontwikkeld waardoor je gesignaleerd wordt indien je te dicht bij elkaar komt. "De komende dagen testen we de laatste features uit en vanaf 1 juli zijn we operationeel."De VR-game zal op 1 juli in première gaan in Blankenberge en vanaf 2 juli ook speelbaar zijn in de andere playgrounds van The Park in Hasselt, Antwerpen, Gent, Hasselt en Kortrijk. Reservatie kan vanaf nu via www.vier.be.