De jonge ondernemer baat in de Ooststraat in Oostend een gsm-winkel uit waar hij tal van accessoires en hoesjes voor gsm's verkoopt. Maar op 17 januari vorig jaar hielden inspecteurs van de FOD Economie er een controle en namen ze tient...

De jonge ondernemer baat in de Ooststraat in Oostend een gsm-winkel uit waar hij tal van accessoires en hoesjes voor gsm's verkoopt. Maar op 17 januari vorig jaar hielden inspecteurs van de FOD Economie er een controle en namen ze tientallen namaak gsm-hoesjes in beslag. Al die hoesjes droegen merknamen van grote merken maar bleken namaak te zijn. Onder andere merken zoals Adidas, Tommy Jeans, Kenzo, Ferrari en Philipp Plein werden er verkocht. Al die merkten werden aangeschreven, maar enkel Louis Vuitton stelde zich burgerlijke partij. "Er waren 24 hoesjes die ons logo droegen", stelde de advocaat. "Louis Vuitto investeert sterk in de logobekendheid en voert een strijd om misbruik daarvan tegen te gaan. Het is een echte plaag en wij tillen aar zwaar aan." De Fransen eisten 3.000 euro, maar kregen van de strafrechter in Veurne 2.400 euro toegewezen. Ferrari liet de procureur in Veurne weten dat ze de strijd tegen namaak steunt, maar was geen burgerlijke partij. De jonge ondernemer vroeg een milde straf voor zijn zaak en zegt nu geen namaak meer te verkopen. Hij kreeg een geldboete van 4.000 euro net als zijn zaak, maar beiden zijn de helft met uitstel. (JH/BB)