Communicatieverantwoordelijke Ine Deburchgraeve legt uit: "Het gaat om een vals bericht waarin oplichters beweren dat je pakket onderweg is, maar zich nog in het distributiecentrum bevindt omdat je nog verzendingskosten dient te betalen. Nu er tijdens de coronacrisis nog steeds veel online geshopt wordt, neem ook het aantal phishingmails toe."

"De kans is nu dus het grootst dat mensen effectief iets online bestelden waardoor de slaagkansen van de oplichter stijgen. Wees dus op je hoede. Bpost zal nooit per mail vragen om iets te betalen. Je zal wel een trackingcode ontvangen. Bij twijfel kan je hen altijd contacteren via security.alert@bpost.be of via het telefoonnummer 02 278 50 32."

Communicatieverantwoordelijke Ine Deburchgraeve legt uit: "Het gaat om een vals bericht waarin oplichters beweren dat je pakket onderweg is, maar zich nog in het distributiecentrum bevindt omdat je nog verzendingskosten dient te betalen. Nu er tijdens de coronacrisis nog steeds veel online geshopt wordt, neem ook het aantal phishingmails toe.""De kans is nu dus het grootst dat mensen effectief iets online bestelden waardoor de slaagkansen van de oplichter stijgen. Wees dus op je hoede. Bpost zal nooit per mail vragen om iets te betalen. Je zal wel een trackingcode ontvangen. Bij twijfel kan je hen altijd contacteren via security.alert@bpost.be of via het telefoonnummer 02 278 50 32."