"Heel wat mensen die op zoek zijn naar de openingstijden van onze zaak nemen hun toevlucht tot internet", weet Wim Van den broeck.
...

"Heel wat mensen die op zoek zijn naar de openingstijden van onze zaak nemen hun toevlucht tot internet", weet Wim Van den broeck. "Maar daar gaat het verkeerd. Wie 'openingsuren Leonidas Knokke' intikt, krijgt niet alleen een verkeerd adres te zien maar ook compleet foute openingsuren. Sedert 3 jaar is onze zaak niet meer gevestigd aan de Lippenslaan 170 en volgens internet is Leonidas Knokke op zon- en feestdagen gesloten terwijl we op dan doorlopend open zijn. Voor onze zaak van Belgische chocolade en pralines zijn zon- en feestdagen net de belangrijkste dagen. Ik heb al een tiental mails verstuurd naar gespecialiseerde bedrijven maar nergens kon men mij helpen. Via DNS-Belgium zijn we uiteindelijk bij Retailbob terecht gekomen. Een internetbedrijf waar wij niks mee te maken hebben en waar we nooit of nooit contact mee hadden DNS is de vzw die alle domeinnamen met.be beheert. Maar Retailbob is een .com. Uiteindelijk kwamen we bij Verisign terecht en die hebben ons naar een gespecialiseerd Amerikaans bedrijf gestuurd waar we eveneens tevergeefs aanklopten", klinkt het. "Ondertussen hebben we een dossier van meer dan dertig bladzijden. Ofwel is Retailbob een spookfirma, ofwel is het een slapend internetbedrijf. Maar opvallend Retailbob staat helemaal bovenaan bij Google en daar kom je niet zomaar. Als je op Retailbob doorklikt kom je op de site terecht van RetailDetail. Dat is een gerespecteerde firma die reclame maakt in de detailhandel. Conclusie: bij Retailbob kunnen we de gegevens van Leonidas Knokke voorlopig niet veranderen. Wij zijn gegijzeld, niet meer en niet minder. Via DNS kwamen we ondertussen aan het adres van Retailbob.""We hebben een aangetekend schrijven naar het internetbedrijf gestuurd met de eis om ons adres en onze openingsuren gratis te wijzigen. Als daar geen reactie op komt, en die kans is groot, dan dienen we een klacht in bij de Federal Computer Crime Unit. Na drie jaar opsporingswerk en tal van mails zijn we ondertussen de wanhoop nabij. Want het gebeurt regelmatig dat klanten voor de deur staan, omdat we gesloten zijn of niet afkomen omdat ze denken dat we niet open zijn. En dat allemaal door foutieve bedrijfsinformatie waarvan wij het slachtoffer zijn. Daarom willen we graag weten of er collega's handelaars zijn die in hetzelfde schuitje zitten en of er iemand een oplossing kent?"