Tijdens de première zagen we niet enkel op het podium een EXTRA LARGE-decor, maar ook al bij het betreden van Theater Elkerlyc lag er méér dan één rode loper klaar of een entree vol rode lopers. Onze tickets zaten - zoals gewoonlijk - in een enveloppe, maar die was zo dik. We haalden de inhoud eruit en wat zagen we : EXTRA LARGE-ticketten. Zelfs de witte en rode wijn werd in prachtige EXTRA LARGE-glazen uitgeschonken. Om maar te zeggen : Dirk Van Vooren, Nico Warrinnier en zijn team hadden aan alles gedacht omdat de aanwezigen wel degelijk dat EXTRA LARGE-gevoel zouden krijgen. Vooraf kregen de aanwezigen ook de boodschap mee om iets EXTRA LARGE aan te trekken of mee te brengen. Dat werd massaal opgevolgd en we zagen EXTRA LARGE-schoenen, een strik, een vork, een lepel, een hoed, kousen... Iedereen was dus creatief genoeg om dat thema EXTRA LARGE op een eigen manier mee te brengen naar Theater Elckerlyc.

En dan iets over de Winterrevue 2019 zelf. We weten nog dat de première van 2019 veel later begon dan was voorzien. Toen werd 20 uur... 20.40 uur. Dit jaar viel de start van de première mee. Het was nog geen 20.15 uur toen de show muzikaal begon en we even opschrikten want in de zaal - naast ons zitje - stond er ook iemand van het ballet te dansen. Links en rechts in de zaal was het ballet bezig, waarna ze samenkwamen op het podium. En meteen zat de sfeer er al in, met - hoe kan het ook anders - een song als o.a. Sweet Caroline. Luc en Dirk zorgden voor een introductie. Luc mocht dit en dat niet doen, zodat hij dan maar zong 't Mag nikske doen. Maar Luc had het wel een oplossing gevonden. Hij liet dan maar - regelmatig - het publiek Een beetje verliefd van André Hazes zingen. Het nummer rond Blankenberge vonden we super. Oostende, Blankenberge, de kust.. Onze West-Vlaamse provincie kwam vaak aan bod. Britt Van der Borght demonstreerde een nummer met een triangel. En wat er allemaal kan gebeuren wanneer je aan een auditie voor Hans en Grietje deelneemt, konden we ter plaatse zien. Tussenin was er heel wat muziek, met ook prachtige danspassen. Een sterke choreografie. Waar halen ze het toch soms uit ? Hoe begint men aan zoiets ? Werkelijk klasse ! Mooi was ook Ons publiek. Dirk Van Vooren haalde een onbekende vrouw uit het publiek, die eerst niet wilde maar uiteindelijk toch naar het podium stapte. Die mevrouw mocht meespelen in het tweede deel en de dame in kwestie was inderdaad niet meer te zien in de zaal. Zelfs niet na de pauze...

Na de pauze begon het terug heel spectaculair. Ward en Jetje kwamen het dan even zeggen, waarna we een prachtige Severs Medley zagen in een al even mooi decor met een subliem ballet. Jeanne d'Arc was vernieuwend. Met Katootje hebben we wellicht het meest gelachen. Niet om iemand uit te lachen, maar wel met de manier waarop het werd gebracht. De dame uit het publiek werd erbij betrokken. Tijdens de pauze had een choreografe haar alle danspasjes aangeleerd, maar voor iemand die dat niet echt kent, is dat dan ook niet evident om te doen. Voor die mevrouw zal het ongetwijfeld haar mooiste moment zijn geweest wanneer dit nummer voorbij was. Maar van Dirk kreeg ze nog een mooi cadeau mee naar huis. Omdat ze een deel van de show wegens de repetitie niet zag, mag ze met vier als VIP nog eens komen kijken. "Met alles erop en eraan", zei Dirk tegen die mevrouw, die dan plots een heel grote glimlach tevoorschijn toverde. De seks medley was iets heel apart, maar wel leuk gebracht met prachtige visuele beelden op het imposante decorscherm. De Domste Mens. Ja, wat moeten we daarover zeggen ? Het is een vervolg, het is niet nieuw voor wie in de voorbije jaren al de Winterrevue zag. Persoonlijk vinden we het te langdradig, een beetje té. In plaats van ontspanning begint het bij mij voor een beetje stress te zorgen. Op sommige momenten toch, alhoewel we ook moesten lachen toen Dirk zo dicht bij de mond van Patrick stond. Toch blijft het publiek daar ook mee lachen en dus is het een bewijs dat dit ludiek item met Britt, Dirk en Patrick Onzia nog aanslaat. Het Afscheid naderde. De groep sloot af met Vida la Vida en I've Got the Music in Me. Prachtig. Het publiek applaudisseerde luid én lang. Het doek ging dicht, maar toch was het toen nog niet gedaan. Luc Caals zong nog eens kort Ik ben verliefd.., waarna hij ook - met wat hulp van zijn vrienden - achter het doek verdween.

Besluit : De vijfde uitgave van de Winterrevue - EXTRA LARGE moet je zeker eens hebben gezien. Natuurlijk in familie- of vriendenverband. Het is een ideale uitstap. Eens een leuke avond of namiddag samen erop uit. Persoonlijk vonden we dat de cast, de belichting, het decor, de choreografie, enz. zorgden voor een internationale uitstraling. Dat zoiets - in een regie van Stany Crets - mogelijk is in Vlaanderen. Chapeau, écht waar chapeau ! Niemand van het publiek gaat zich één seconde vervelen en ook niemand bemerkt één seconde stilte tijdens de wervelende show. Alles hangt stevig aan elkaar vastgeplakt. Alles vloeit probleemloos in elkaar. Onze score : 9/10 (én dat komt dan nog omdat we De Domste Mens al een beetje uit het hoofd kennen). Proficiat Luc Caals, Dirk Van Vooren, Britt Van der Borght, Patrick Onzia, Ann Van Den Broeck, Laurenz Hoorelbeke, Helle Vanderheyden, het ballet, de vele medewerkers... Doe zo verder!

Nog tot zondag 12 januari te zien in Theater Elckerlyc, Frankrijklei 85-87 in Antwerpen. Info en tickets aan 59 (VIP seats), 39, 35 en 29 euro, inclusief reservatie en exclusief order- en verzendingskosten : www.elckerlyc.be/programma.

Tijdens de première zagen we niet enkel op het podium een EXTRA LARGE-decor, maar ook al bij het betreden van Theater Elkerlyc lag er méér dan één rode loper klaar of een entree vol rode lopers. Onze tickets zaten - zoals gewoonlijk - in een enveloppe, maar die was zo dik. We haalden de inhoud eruit en wat zagen we : EXTRA LARGE-ticketten. Zelfs de witte en rode wijn werd in prachtige EXTRA LARGE-glazen uitgeschonken. Om maar te zeggen : Dirk Van Vooren, Nico Warrinnier en zijn team hadden aan alles gedacht omdat de aanwezigen wel degelijk dat EXTRA LARGE-gevoel zouden krijgen. Vooraf kregen de aanwezigen ook de boodschap mee om iets EXTRA LARGE aan te trekken of mee te brengen. Dat werd massaal opgevolgd en we zagen EXTRA LARGE-schoenen, een strik, een vork, een lepel, een hoed, kousen... Iedereen was dus creatief genoeg om dat thema EXTRA LARGE op een eigen manier mee te brengen naar Theater Elckerlyc.En dan iets over de Winterrevue 2019 zelf. We weten nog dat de première van 2019 veel later begon dan was voorzien. Toen werd 20 uur... 20.40 uur. Dit jaar viel de start van de première mee. Het was nog geen 20.15 uur toen de show muzikaal begon en we even opschrikten want in de zaal - naast ons zitje - stond er ook iemand van het ballet te dansen. Links en rechts in de zaal was het ballet bezig, waarna ze samenkwamen op het podium. En meteen zat de sfeer er al in, met - hoe kan het ook anders - een song als o.a. Sweet Caroline. Luc en Dirk zorgden voor een introductie. Luc mocht dit en dat niet doen, zodat hij dan maar zong 't Mag nikske doen. Maar Luc had het wel een oplossing gevonden. Hij liet dan maar - regelmatig - het publiek Een beetje verliefd van André Hazes zingen. Het nummer rond Blankenberge vonden we super. Oostende, Blankenberge, de kust.. Onze West-Vlaamse provincie kwam vaak aan bod. Britt Van der Borght demonstreerde een nummer met een triangel. En wat er allemaal kan gebeuren wanneer je aan een auditie voor Hans en Grietje deelneemt, konden we ter plaatse zien. Tussenin was er heel wat muziek, met ook prachtige danspassen. Een sterke choreografie. Waar halen ze het toch soms uit ? Hoe begint men aan zoiets ? Werkelijk klasse ! Mooi was ook Ons publiek. Dirk Van Vooren haalde een onbekende vrouw uit het publiek, die eerst niet wilde maar uiteindelijk toch naar het podium stapte. Die mevrouw mocht meespelen in het tweede deel en de dame in kwestie was inderdaad niet meer te zien in de zaal. Zelfs niet na de pauze...Na de pauze begon het terug heel spectaculair. Ward en Jetje kwamen het dan even zeggen, waarna we een prachtige Severs Medley zagen in een al even mooi decor met een subliem ballet. Jeanne d'Arc was vernieuwend. Met Katootje hebben we wellicht het meest gelachen. Niet om iemand uit te lachen, maar wel met de manier waarop het werd gebracht. De dame uit het publiek werd erbij betrokken. Tijdens de pauze had een choreografe haar alle danspasjes aangeleerd, maar voor iemand die dat niet echt kent, is dat dan ook niet evident om te doen. Voor die mevrouw zal het ongetwijfeld haar mooiste moment zijn geweest wanneer dit nummer voorbij was. Maar van Dirk kreeg ze nog een mooi cadeau mee naar huis. Omdat ze een deel van de show wegens de repetitie niet zag, mag ze met vier als VIP nog eens komen kijken. "Met alles erop en eraan", zei Dirk tegen die mevrouw, die dan plots een heel grote glimlach tevoorschijn toverde. De seks medley was iets heel apart, maar wel leuk gebracht met prachtige visuele beelden op het imposante decorscherm. De Domste Mens. Ja, wat moeten we daarover zeggen ? Het is een vervolg, het is niet nieuw voor wie in de voorbije jaren al de Winterrevue zag. Persoonlijk vinden we het te langdradig, een beetje té. In plaats van ontspanning begint het bij mij voor een beetje stress te zorgen. Op sommige momenten toch, alhoewel we ook moesten lachen toen Dirk zo dicht bij de mond van Patrick stond. Toch blijft het publiek daar ook mee lachen en dus is het een bewijs dat dit ludiek item met Britt, Dirk en Patrick Onzia nog aanslaat. Het Afscheid naderde. De groep sloot af met Vida la Vida en I've Got the Music in Me. Prachtig. Het publiek applaudisseerde luid én lang. Het doek ging dicht, maar toch was het toen nog niet gedaan. Luc Caals zong nog eens kort Ik ben verliefd.., waarna hij ook - met wat hulp van zijn vrienden - achter het doek verdween.Besluit : De vijfde uitgave van de Winterrevue - EXTRA LARGE moet je zeker eens hebben gezien. Natuurlijk in familie- of vriendenverband. Het is een ideale uitstap. Eens een leuke avond of namiddag samen erop uit. Persoonlijk vonden we dat de cast, de belichting, het decor, de choreografie, enz. zorgden voor een internationale uitstraling. Dat zoiets - in een regie van Stany Crets - mogelijk is in Vlaanderen. Chapeau, écht waar chapeau ! Niemand van het publiek gaat zich één seconde vervelen en ook niemand bemerkt één seconde stilte tijdens de wervelende show. Alles hangt stevig aan elkaar vastgeplakt. Alles vloeit probleemloos in elkaar. Onze score : 9/10 (én dat komt dan nog omdat we De Domste Mens al een beetje uit het hoofd kennen). Proficiat Luc Caals, Dirk Van Vooren, Britt Van der Borght, Patrick Onzia, Ann Van Den Broeck, Laurenz Hoorelbeke, Helle Vanderheyden, het ballet, de vele medewerkers... Doe zo verder!