Thomas zat al meer dan één jaar met het idee om een eigen fanstand met eigen merchandising uit te bouwen. "Maar het kwam er niet van", vertelt hij. "Begin dit jaar dacht ik goed na hoe ik dat wilde aanpakken. Ik kwam op het idee om het ietsjes moderner aan te pakken dan normaal, volledig hedendaags. Ik besloot in het voorjaar met een online fanstand/webshop te beginnen. In plaats dat mensen na een optreden snel iets aankopen, kunnen ze nu thuis rustig hun producten bestellen."

"Het was een gok, maar ik scoor met mijn eigen online fanstand/webshop. Een onlinewinkel geeft ook de mogelijkheid om een uitgebreider assortiment aan te bieden. Mensen die de mogelijkheid niet hebben om naar een optreden af te zakken, kunnen zo toch hun favoriet product aankopen. Alle producten worden gratis thuis geleverd. Gezien het grootste deel van de producten pas gemaakt wordt wanneer een order binnenkomt, kan ik een heel ruim gamma aanbieden. Dat varieert van allerhande kledij, t-shirts, sweaters, petten , teenslippers , allerhande accessoires, ... Door mijn online systeem kan ik van de kledij alle verschillende maten in verschillende modellen, verschillende motieven en kleuren voorzien. Dit is niet mogelijk aan een fanstand."

Thomas Julian verkoopt onder andere deze teenslippers. © FODI

Thomas begon officieel met zijn webshop op 1 juli 2019. "Het duurde enkele maanden vooraleer dit geautomatiseerd systeem volledig op punt stond. Alles wordt vervaardigd bij mijn leverancier in Los Angeles. Ik wilde een systeem dat ik zelf ook volledig via een app kan opvolgen. Ik wilde ook de beste kwaliteit en service leveren. Klanten worden via mail volledig op de hoogte gebracht wanneer hun pakket besteld, klaar is voor verzending en geleverd zal worden."

Thomas heeft alles zelf ontworpen. "Ik wilde dat alles uit mijn eigen hand kwam. Het heeft wat tijd gevraagd om de juiste kleurencombinaties te zoeken. Hiervoor kon ik op internet heel wat inspiratie vinden. Het is de bedoeling dat de collectie soms wijzigt met nieuwe producten. Ik denk ook seizoen gebonden, zo kom ik meteen bij het idee deze winter aan een leuke 'Thomas Julian muts'. Het fenomeen van online verkoop neemt toe in onze maatschappij. Ik vond dat ik deze boot niet mocht missen", zegt Thomas Julian.

Thomas Julian verkoopt onder andere deze sweaters. © FODI

"Mensen bestellen hun tickets voor evenementen vooral online dus dacht ik dat dit zeker geen probleem kon zijn om fanartikelen online te verkopen. De datum van de lancering was goed gekozen. Met het warme weer waren de teenslippers, petten en t-shirts in trek. De hittegolf midden juli zorgde ervoor dat veel mensen binnen verkoeling zochten achter hun computer en dan eens naar mijn website en shop surfden."

Een eigen online webshop is één, maar hoe zit het met zijn muziekcarrière? "Met mijn muziekcarrière gaat het goed. We nemen alles stap voor stap aan. In het najaar staan leuke zaken te beleven. Ook is mijn voorjaar en najaar van 2020 goed gevuld met optredens doorheen Vlaanderen. Ik kijk er alvast naar uit", besluit Thomas Julian.

Thomas Julian verkoopt onder andere deze T-shirts. © FODI

(PADI)

De online fanstand is te bezoeken via http://www.thomasjulian.be/ of rechtstreeks via https://tj-shop.be/.