https://api.mijnmagazines.be/packages/navigation/

Fit-date (68): Van fitniks naar fitness

Delphine Steelandt
Delphine Steelandt Bewegingsexpert

Delphine Steelandt is sportinstructrice en voedingsdeskundige en is als bestsellerauteur van onder meer #fitfood , #fitmom en #fitbody expert inzake alles wat gezonde voeding, uitdagend sporten en bewegen is. Elke week geeft ze hier tips voor een fitte levensstijl.

Op Instagram zag ik dat Will Smith, een van mijn tieneridolen, zich in topvorm moet werken voor een filmrol. Hij geeft fijntjes mee dat hij momenteel in de slechtste vorm van z’n leven verkeert. En hij is lang niet de enige…

– Door corona viel onze structuur weg en werden ons heel wat ontspanningsmogelijkheden ontnomen. Dat betekende meteen heel wat stress, te weinig zin om te bewegen en leven op comfortfood.

– Ik verwacht niet dat Will Smith op enkele weken tijd zijn ‘afdakje’ zal inruilen voor een strak sixpack! Dat zal enkele maanden toewijding vragen op het vlak van voeding en sport. En dat geldt ook voor ons.

– Maak een plan en stel een doel. Ga voor work-outs waarbij je je volledige lichaam aanspreekt. Train een drietal keer per week en probeer je voeding voor 80% gezond te houden. Geniet van je vrije momenten. Maar geef jezelf vooral tijd en sta niet dagelijks op de weegschaal.

Work-out van de week

Oefening 1

We gaan een beetje tapdansen. Vanuit een smalle squat strek je één been opzij en tik je met die voet op de grond. Doe hetzelfde aan de andere kant.

Oefening 2

Vanuit een pomphouding ga je afwisselend je rechter- en linkervoet naast je hand aan dezelfde kant zetten.

Oefening 3

Lig op de grond met je knieën gebogen. Breng je linkerbeen omhoog en tik met je rechterhand je voet. Wissel van kant en herhaal.

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.