Fit-date (57): Strakke bovenarmen

Delphine Steelandt
Delphine Steelandt Bewegingsexpert

Delphine Steelandt is sportinstructrice en voedingsdeskundige en is als bestsellerauteur van onder meer #fitfood , #fitmom en #fitbody expert inzake alles wat gezonde voeding, uitdagend sporten en bewegen is. Elke week geeft ze hier tips voor een fitte levensstijl.

Enthousiast wuiven en het gevoel hebben dat de achterkant van je bovenarmen ‘meewuift’, fijn is het niet. Eens je de oorzaken kent, kan je er gelukkig ook iets aan doen.

– Voeding speelt een rol, net als een gezond beweegpatroon, maar ook je hormoonprofiel. Ben je een ‘cortisoltype’ dan slaat vet zich sneller op rond de buik en de bovenarmen. Onder stress grijpen die types makkelijker naar zoute snacks en chocolade wat leidt tot gewichtsschommelingen en verzwakte spieren.

– Ga dus na wat jou stress bezorgt en probeer dat anders aan te pakken of er beter mee om te gaan. Mijd koffie en zout, eet proteïnerijk en voldoende groenten en fruit. Ban snelle suikers, want die geven je na een korte energieopstoot een enorme dip.

– Niks beter voor stevige armspieren dan er stevig op los te slaan. Klaar voor een partijtje boksen?

Work-out van de week

Oefening 1

Kom in een plankhouding met je handen en voeten (of knieën) op de grond. Kantel je bekken, maak een bolle onderrug en duw je schouders uit tijdens de plankhouding. Boks nu afwisselend met je armen naar voren vanuit deze plankhouding. Doe deze oefening 3 x 30 seconden.

Oefening 2

Sta mooi rechtop met je beide voeten stevig op de grond. Maak vuisten naar voren met je armen licht geplooid. Boks nu afwisselend links en rechts in een krachtig tempo. Doe deze oefening 3 x 30 seconden.

Oefening 3

Sta mooi rechtop, stevig op beide voeten. Strek je armen opzij op schouderhoogte. Breng je armen recht omhoog boven je hoofd. Kom terug naar de startpositie. Zwaai krachtig je armen gedurende 3 x 30 seconden.

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.