Dimitri Vantomme lanceert als eerste ‘muzikale’ t-shirts en sweaters

Dimitri poseert in zijn eigen kledinglijn. © PADI/Daniël
Patrick Depypere
Patrick Depypere Medewerker KW

‘I Survived’, ‘Leef’, ‘Still Standing’, ‘Zon’… Dit zijn geen titels van singles die de bekende Bonaparte-uitbater Dimitri Vantomme alias DJ DIMI uit Antwerpen, maar met roots in Moorslede, net uitbracht. Integendeel, Dimitri koos voor een zijsprong in zijn carrière en begon met een eigen kledinglijn in samenwerking met Inka van A Pulleke.

“Het voorbije anderhalf jaar was geen gemakkelijke periode voor mij”, bekent Dimitri (42). “Ook mijn karaoke-bar Bonaparte moest zolang de deuren sluiten en dat was niet aangenaam. In de lockdown veranderde er nog iets in mijn leven, want ik verhuisde naar Antwerpen. Ik groeide op en woonde tot enkele maanden geleden in Moorslede. Mijn ouders verlieten in september 2020 echter het ouderlijk huis en vestigden zich aan de overkant van de straat in een kleinere woning van mijn grootouders, die ze verbouwden. Door corona verbleef ik wel meerdere dagen per week bij m’n ouders in Moorslede. Ik vond echter dat de tijd was aangebroken om mijn vleugels uit te slaan. Hun verhuis was voor mij het ideale moment om ook mijn eigen stek te hebben in Antwerpen, waar ik al meerdere jaren de karaoke-bar Bonaparte op de Grote Markt uitbaat.”

Corona of niet, Dimitri zit nooit stil. Recent begon hij met een eigen kledinglijn. “Ik wou al heel lang iets doen rond kleren. Ik was een lange periode samen met de bekende modegoeroe Jani. Eén van mijn beste vrienden was een stylist. Mode sprak me dus al altijd aan. Ik ben wel geïntegreerd door mooie dingen. In de tijd van ‘We like to party’ droeg ik altijd t-shirts met een tekst op. En dan kwam corona. Ik werkte één jaar niet, ik kon mijn ei niet kwijt. Get Ready! was gestopt, mijn andere optredens waren ook voorbij. Dan kwam ik toevallig Inka tegen van A Pulleke, een Antwerpse brand voor shirts en sweaters. Ik ken haar al 20 jaar, maar eerder toevallig begonnen we in de lockdown door de raamverkoop in Bonaparte tegen elkaar te praten. Hoe meer het gesprek vorderde, hoe meer ik aanvoelde dat ik een perfecte partner had ontdekt om mee samen te werken. Eerst was het idee om met een marketingstunt uit te pakken en t-shirts op de markt te brengen rond ‘pannekoek’, het concept dat ik op zondag doe. Uiteindelijk werd het toch iets anders. Onze huidige t-shirts en sweaters hebben te maken met vooral vrijheid. We zorgen voor t-shirt met mooie kleuren, zoals mosterdgeel, kobaltblauw, helderblauw…Met onze kleuren volgen we ook de modetrends.”

© PADI/Daniël

Volgens Dimitri is het niet de eerste keer dat hij iets uitbrengt rond kledij. “Als we t-shirts voor Bonaparte nodig hadden, probeerde ik altijd een spreuk erop te zetten. De meest populaire was ‘Zing eens een liedje’. Dat was grappig. Ging ik dan naar de fitness, dan vroegen ze allemaal: Zing eens een liedje. Met de voetbal van de Rode Duivels probeer ik eveneens altijd iets anders te doen. Ik ben op die manier ook altijd al creatief geweest. Maar nu brengen we mijnn eigen lijn effectief op de markt en verkopen we onze kledij. Zonder te bluffen, mag ik toch zeggen dat de verkoop het uitstekend doet.”

© PADI/Daniël

Op zijn t-shirts en sweaters staan er korte titels. Waar komen die woorden vandaag? “Dat zijn allemaal woorden uit liedjes die iets te maken kunnen hebben met het feit dat we na anderhalf jaar bevrijd zijn, zoals ‘Leef’ van André Hazes, ‘Laat de zon in je hart’ is ‘Zon’ geworden, enz. Queen, Billy Joel, Colplay.. al hun woorden hebben ook te maken met vrijheid. En moet je wat weten, toch ook heel belangrijk”, zegt Dimitri verder. “Spotify heeft een QR-code, een specifieke Spotify-streepjescode. Die streepjescode is op de t-shirt gedrukt. Als je met uw Spotify-account je camera open doet en je scant die code, dan kom je op de playlist terecht van Bonaparte. Samen met Inka maakten we een playlist, die we aanvulden met nog andere songs, waaronder nummer één TikTok-hits. Toen we dit maakten, was de horeca nog niet open. Als je met je vrienden en je bubbel nu coronavrij verder wilt feesten, dan kan je de code scannen op de t-shirts en dan hoor je de muziek. Er zit letterlijk en figuurlijk muziek in je t-shirt. Dat is nog nooit gebeurd, een heel uniek gegeven. Ongelofelijk toch!” (PADI)

Eén t-shirt kan je aankopen vanaf 38 euro, een sweater kost 68 euro. Info: www.bonaparte.be,www.apulleke.be

© PADI/Daniël

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier